dimecres, 15 de juliol del 2015

The Cotswolds (I): Cleeve Hill

La Gran Bretanya és una illa sense grans muntanyes. Només a Gal·les i Escòcia podem trobar elevacions per damunt dels 1000 metres, mentre que a Anglaterra la cota més alta es situa als 978 metres de l'Scafell Pike, situat al Lake District National Park, que es pot ser la zona més alpina d'aquest país.

Això, però, no evita que Anglaterra sigui un lloc idoni pel senderisme, que sense oferir-nos grans desnivells, si que ens permetrà copsar amplíssims horitzons i vistes de postal. Un exemple és la zona de les Cotswolds, un seguit de turons situats a l'oest d'Anglaterra, a tocar de Gal·les, i que ens mostraran el verd sobre verd que podem trobar al llarg i ample de la geografia anglesa.

Una bona base per explorar la zona és la ciutat de Cheltenham, la "capital" de les Cotswolds, on trobarem transport públic per apropar-nos a l'inici de les sortides que aquí us ressenyo.

Per apropar-nos a Cleeve Hill, cal agafar el bus 606 a l'estació de Cheltenham i baixar a la parada de Southam Main Road. Baixarem uns metres per la carretera, i trobarem l'inici de l'excursió marcat amb un indicador, que seguirem, on hi diu "Public Bridle Road Cleeve Common".

El camí puja muntanya amunt i passa a tocar d'unes pastures....

...i s'endinsa en el bonic bosc de Queen's Forest, amb arbres espectaculars.

A mesura que anem pujant el bosc es va aclarint fins que arribem a la carena de les "hills" (turons) per on transcorre la major part d'aquesta ruta. A la foto següent, una de les estaques que marquen el camí de la Cotswold Way, un sender que travessa tota la regió i que arriba fins a la ciutat de Bath.

En alguns punts s'hi han instal·lat bancs per que la gent s'assegui a mirar el paisatge quan van de pic-nic, que és un esport nacional a Anglaterra. Altres, però, l'utilitzen per rascar-se...

Seguim la ruta per la carena en direcció al Cleeve Hill, el punt més alt de les Cotswolds, passant al costat d'uns petits penya-segats. Als peus dels turons, podeu veure algun altre bosc de la zona.

Al cap de poc, assolim el cim de Cleeve Hill (330 metres) i punt més alt de les Cotswolds. Hi ha un vèrtex topogràfic i una taula d'orientació.

Des d'aquí també tindrem bones vistes de la ciutat de Cheltenham i les muntanyes properes, amb la destacada silueta de les Malvern Hills a l'horitzó.

Una nota curiosa és que en aquest turó hi ha... un camp de golf. A Anglaterra és un esport molt popular per qüestions òbvies, ja que la gespa creix sola i no cal regar-la. Amb un mínim manteniment els camps de golf es cuiden sols. Així, caminant per aquí trobarem una curiosa barreja d'ovelles pasturant, golfistes i excursionistes.

Més endavant el camí continua cap a les instal·lacions del camp de golf,  on trobarem un bar, per baixar després entre uns camps.

En tot moment trobarem indicadors de la Cotswold Way i altres senders de la zona, així com portes que haurem d'anar obrint i tancant a mesura que fem camí. Els senders de les Cotswolds travessen moltes propietats privades. No us diran res sempre que seguiu el camí marcat i tingueu cura de tancar les portes perquè no s'escapi el bestiar.

El camí continua cap a una petita vall...

...on trobarem una bassa que marca el naixement del riu Isbourne, un afluent del riu Avon -el més important de la zona- i punt d'inici d'un altre sender que segueix el seu recorregut aigües avall.

A partir d'aquest punt tornarem a guanyar desnivell cap a la part alta de Cleeve Hill, fins arribar a un altre dels punts emblemàtics de la zona, el "Solitary Tree".

Aquest arbre és tota una icona pels senderistes de la zona, i també un lloc de memòria dedicat a gent que venien a caminar per les Cotswolds. Així ho acrediten les plaques que hi ha al voltant de l'arbre.

I un cop passat aquest punt, ja només caldrà desfer la pujada en direcció a la carretera per tornar a agafar l'autobús. En total, una ruta tranquil·la d'unes tres hores com a màxim i que us podeu descarregar aquí.