diumenge, 7 de juny del 2020

Pels cims de la regió sanitària (IV): Els Bessons (593 m.)

La fase 1 del desconfinament arriba al final, i per tal d'acomiadar-la decidim afegir un "100 cims" més a la llista. L'objectiu triat són els Bessons, modest cim de prop de 600 metres, però emblemàtic a la comarca de les Garrigues.

Hi podeu pujar caminant, corrent, en bici... de fet hem trobat gent de tot tipus avui per aquí, i és que la poca calor convida a visitar una zona que a l'estiu difícilment disfrutaríem, ja que les altes temperatures de la zona conviden a venir-hi fora de la canícula, així que mentre es pugui, aprofiteu-ho!

Deixem el cotxe a la carretera entre les Borges Blanques i Cervià, on trobarem la cruïlla amb el camí que porta a l'Albi. Des d'allà posem direcció als Bessons.

Els primers quilòmetres van planejant fins a trobar el canal Segarra - Garrigues, primer, i una gran bassa de reg, després.

A partir del quilòmetre quatre el camí comença a pujar, per pista, fins que arribareu a un altiplà que és l'entrada "oficial" a l'espai protegit dels Bessons.

Entre les vinyes de la zona, ja veiem el nostre objectiu...

...per on arribarem seguint un corriol que ens portarà fins al cim. Trobareu cartells indicadors i de descripció de la fauna i flora de la zona.

Al cim, un vèrtex geodèsic i també un banc per si voleu gaudir de les vistes...

...que des d'aquest punt són realment impressionants sobre una bona part de les Garrigues.

De baixada prenem un corriol que baixa cap a uns camps d'oliveres...

...i que a tocar d'una típica cabana de volta garriguenca arriba de nou a una pista forestal.

I ja per pista tornarem al cotxe, amb aquestes vistes sobre els dos petits cims de la muntanya dels Bessons.

Una sortida senzilla, ideal per un matí o encara menys si la feu corrent. En total una ruta d'uns quinze quilòmetres i uns tres-cents metres de desnivell, i que us podeu descarregar aquí.