dissabte, 19 d’octubre del 2013

El Montsent sota el vent

Tercera ascensió a un cim que mai defrauda. Els contrastos cromàtics, les vistes sobre els llacs i cims de la zona, i el fet que després de l'estiu poca gent vingui per aquí, fa del Montsent una ascensió molt atractiva.

Des del pantà de Sallente agafarem el camí que puja cap al carrilet, restes de les antigues obres de les preses i conduccions d'aigua de la zona. Des d'allà, iniciarem una forta pujada per la Canal del Pigoló, on anirem seguint les fites.

El camí "normal" puja cap a la collada d'Entremonts, tot i que nosaltres farem una petita variant per arribar-hi (consulteu el track). Tot i això, el camí de pujada és força evident ja que no hi ha cap altre cim aprop i veiem la senyera que hi ha dalt del cim. A la foto, el Ruben amb el Peguera al fons com a cim més destacat.

Prop de la collada tenim aquestes vistes sobre el veí del Montsent, el Montoroio, que té una espectacular tartera. És també un cim molt bonic.

Darrers metres d'ascens, abans d'arribar a l'ample cim del Montsent de Pallars...

...que finalment ens reb en un dia ventós i una mica tapat. Tot i això, les vistes són magnífiques.

Vista cap a la capçalera del Flamisell, amb tots els llacs de la zona i el pic de Peguera ( a la dreta de la foto) com a cim més destacat.

Foto de grup al cim, 2883 m. Fins aquí han estat unes tres hores i trigarem un parell més a baixar.

I el regal de la tornada, els magnífics colors de la tardor al Pirineu.

Si voleu el track de la sortida cliqueu aquí