dimarts, 15 de març del 2011

Caminant per Sud-Àfrica (II): George Peak

Una altra de les excursions que poden fer-se per la zona de Wilderness és l'ascensió al George Peak. Es diu així perquè pren el nom de la ciutat de George, que queda als seus peus, i és tota una tradició entre els seus habitants al menys pujar-hi un cop a la vida.

L'ascensió s'inicia a l'oficina de la "Outeniqua Nature Reserve", on et fan anotar en un llibre l'hora de sortida i l'hora d'arribada. Controlen a tothom qui entra a la zona i et fan anotar no vas, etc...com a prevenció de cara als rescats. Un cop fets els tràmits, l'ascensió s'inicia per una pista que travessa una explotació forestal  en direcció al Cradock Pass. Tota la sortida són unes 7 horetes segons la guia.

Quan acaba la pista hem de travessar un petit riu. El color és el mateix que vam trobar al Kingfisher Trail i és degut a la composició del terra, ric en ferro. Malgrat el color, l'aigua és potable...amb gust de rovellat.

L'inici del sender és totalment selvàtic...

...fins que guanyant altura la cosa es va obrint. Trobem les primeres "proteas", la flora endèmica sud-africana. En aquesta època és estiu (març), fa molta calor i els colors no són els millors. Diuen que a la primavera és bestial l'espectacle de les flors.

Les Outeniqua Mountains, un espectacle per la vista...

...que ens ofereixen unes grans panoràmiques.

Al cap d'unes 3 hores d'ascensió arribem al coll, que realment és una mena d'altiplà. A la imatge veieu el Craddock Peak, un altre cim de la zona. També hi volíem pujar, però la calor ja apreta molt, així que farem el George i cap avall.

Ara sí. Des del "coll" agafem un caminet que ens puja directes al cim, que ja veiem.

I finalment el cim del George Peak, de 1337 metres.

Per baixar desfem de nou el camí de pujada, embadalits davant les Outeniqua...

...i observant la curiosa flora local...

...fins a trobar de nou la pista que ens porta que ens porta a l'entrada del parc. A la foto de baix podeu veure a la dreta el George Peak. No és molt alt però hi ha un bon tram fins al cim i tornar a baixar ja que hem fet les 7 hores que marcava la guia (amb molta calor!)