dimarts, 9 d’agost del 2022

Muntanyes de Bulgària (II): Malyovitsa (2729 m.)

Segon dia de muntanya a Rila, en aquesta ocasió per ascendir al Malyovitsa, un dels cims més emblemàtics de la zona. Iniciem l'ascensió a l'estació d'esquí que porta també aquest nom...

...creuant l'entrada "oficial" del Parc Nacional de Rila en direcció al refugi de Malyovitsa, on s'arriba per una pista forestal.

Des del refugi Malyovitsa (2060 m.) veiem el nostre objectiu. El Malyovitsa és el cim de la dreta de la foto, que des d'aquí s'aixeca com una immensa torre rocosa. Tot i la vista, el cim pot assolir-se fàcilment.

Des del refugi anem seguint les marques roges que ens porten per successives terrasses, rastre dels antics glaciars que hi havia en aquesta zona.

De pujada trobem un memorial dedicat a excursionistes i alpinistes búlgars, des de gent més modesta fins a alguns himalaistes búlgars, com el més conegut Boyan Petrov, primer búlgar a escalar diversos cims de vuit mil metres, entre ells el K2.

El camí continua cap al circ que formen el Malyovitsa i les muntanyes veïnes...

...fins al llac d'Elenino, a uns 2500 metres d'altura.

Des d'aquí cal guanyar la cresta que porta cap al cim fent els darrers metres de desnivell...

...que ens permeten veure el llac d'Elenino i, al fons de la vall, les pistes d'esquí on hem iniciat la sortida.

La cresta és fàcil, tot just cal ajudar-se de les mans en algun punt i després és completament horitzontal..

...així que arribem ràpidament al cim del Malyovitsa (2729 m.).

(Foto: col·lecció Ani Lulcheva)

Des del cim podem veure el Lopushki Vrah, el pic que es veu més llunyà, i altres cims de la zona, com el veí Orlovets (2685 m.), el primer per la dreta...

...i cap a l'altra banda de la muntanya, els llacs de Malyovitsa.

Deixem el cim pel camí de pujada, tot i que baixant farem una petita variant per la ruta d'hivern, que ens porta de nou cap a l'estany d'Elenino...

...i desfem camí fins arribar de nou al refugi per baixar cap a les pistes d'esquí.

I si voleu el track de la sortida, només heu de clicar aquí.