dissabte, 14 de juliol del 2018

La Pica Roja (2903 m.) i els Pics de Romaset (2839 m. i 2841 m.)

De "pics" n'hi ha molts i de "piques" no tantes, però de ben segur que si parlem de "la Pica" a tots ens ve al cap la Pica d'Estats. Bé, és normal, que faci 3000 metres i sigui el sostre de Catalunya fa que sigui un cim conegudíssim i  molt visitat, especialment ara a l'estiu.

Però allà al costat hi ha una altra pica, que segur que heu vist al mapa i heu dit "hi he d'anar", però és clar, ha de competir amb els pics veïns de Monteixo, Baborte o Baiau, i sempre queda com una opció per un altre dia. Doncs bé, no feu com nosaltres d'anar-ho postergant i aneu-hi, perquè en mig de la massificada zona de la Pica d'Estats trobareu un lloc ben tranquil i amb unes magnífiques vistes.

L'ascensió s'inicia en direcció al refugi de Vall Ferrera pel camí que porta cap a l'estany de Sotllo...

...fins que prenem un camí a la dreta que segueix el barranc d'Areste. El creuem a la cota 2090 per un pont de fusta...

...i seguim amunt el barranc del Port Vell. Per pujar a la Pica Roja podeu seguir el camí fitat fins al Port Vell i des d'allà pujar al cim, però us recomano que seguiu un altre itinerari. A partir de la cota 2250 (aprox), on arribareu a un petit pla, gireu a la dreta i enfileu-vos a la carena de la Pica Roja...

...des d'on seguireu un itinerari panoràmic fins al cim.

...per gaudir d'una vista poc usual de la zona de la Pica d'Estats.

Foto de cim...

(Foto: col·lecció Roger Segarra)

...i iniciem el descens cap al Port Vell per ascendir després cap al Pic de Romaset. L'accés a aquest cim des del port cal fer-lo buscant els millors passos entre les canals de roca i herba que ens porten a la carena. No és difícil però cal anar amb compte.

(Foto: Jacint Millat)

Pujant, la Pica Roja apareix davant nostre com un gran cim...

...i des dels cims de Romaset, una altra vista panoràmica cap a la Pica d'Estats.

Cap a la banda de França, l'estany de més a l'esquerra és el de Soulcem, i els que veieu en primer terme, els estanys de la Gardella.

De baixada, provem d'avançar directes cap a l'estany d'Areste (a la foto) però una paret ens talla el pas i no hi podem arribar, així que marxa enrera, retorn al cim, i des d'allà baixem cap a l'estany del Port Vell per després enllaçar amb el camí de pujada.

En total, tota la ruta la fareu en unes 8 hores i té uns 14 quilòmetres i 1400 metres de desnivell. I si voleu el track, punxeu aquí.