diumenge, 21 d’octubre del 2007

La torre de Cas

Molt bona ruta betetera de 25 km i uns 600 metres de desnivell positiu que ens portarà per bonics racons de la Vall d'Àger. Des d'Àger sortim per pista en direcció al poblet de la Règola...

...on hi arribem al cap de 6 quilòmetres. Allà haurem de remuntar alguns dels costeruts carrers del poble.

Des de la Règola, iniciem un descens cap a la carretera passant abans a tocar de l'ermita de la Trinitat. Pel camí trobarem divertits tobogans que baixarem sense problema.

Un cop a la carretera ens desviarem cap al barranc de la Règola (a la foto) per remuntar un pista no gaire bona (amb pendent i pedra solta, és clar!) en direcció al Turó de les Torres. Seran uns cinc quilòmetres de pujada dura i continuada. Cal agafar-s'ho amb paciència.

Arribats al Turó de les Torres (on hi ha unes antenes repetidores) prendrem una ampla pista que ens portarà cap al Port d'Àger. Abans passarem a tocar de la Torre de Cas i l'ermita de Sant Jaume de Cas (a la foto).

Des d'aquesta pista tindrem vistes panoràmiques cap al Montsec i la Vall d'Àger.

Poc abans d'arribar al Port d'Àger abandonarem la còmoda pista per on ciclem i baixarem a la dreta per un pronunciat tallafocs. Serà el descens més tècnic de la jornada.

Superat el tallafocs, remuntem camí amunt i per una pista que va baixant a tocar de la Via Romana d'Àger (a la foto), retornarem de nou al punt de sortida. Atenció! En alguna guia, ressenya o track veureu que la gent baixa per la Via Romana. Nosaltres no ho vam fer, ja que hi ha una pista que permet baixar sense problemes a Àger i així preservem aquest patrimoni històric.

Trobareu la ressenya d'aquesta ruta a la guia "Noguera.17 excursions en BTT" de l'editorial Cossetània.