dissabte, 13 d’abril del 2019

Caminada de les Carenes (Adons - Tremp) i Pui de Llaràs (1692 m.)

Si fa uns anys vam optar per fer el recorregut íntegre de la Caminada de les Carenes, enguany hem apostat per la versió curta, que porta des del petit poble d'Adons fins a la capital del Pallars Jussà. Hi hem afegit l'ascensió al modest Pui de Llaràs (1692 m.), però que com sol passar amb aquests cims retirats del cordal pirinenc, ofereix unes vistes magnífiques sobre les grans muntanyes dels Pirineus.

La marxa curta arrenca d'Adons, on van arribant els participants a la marxa llarga que ja porten 22 quilòmetres i 1100 metres de desnivell a les cames. A les 5 del matí han sortit del Pont de Suert i arriben a Adons quan ja fa estona que ha sortit el sol. Nosaltres anem escalfant, mentre fem cua per recollir el dorsal i iniciar la caminada.

Sortim d'Adons cap allà les nou del matí, amb un dia clar que promet unes vistes espectaculars. I és que d'aquesta caminada la millor part són les vistes que ofereix sobre bona part dels Pirineus. Aquí en teniu una mostra.

Des d'Adons posem rumb al coll de la Creu de Ferri (1602 m.), el primer punt que ens ofereix vistes panoràmiques.

( Foto: col·lecció Ramon Palacín)

L'itinerari continua carenejant, sempre anant amunt i avall però sense diferències de desnivell molt notables. Anem gaudint de les vistes cap a les muntanyes de la Vall de Manyanet i la Vall Fosca...

...la veïna Serra de Sant Gervàs...

...o l'emblemàtic Montsent de Pallars (2883 m.).

El camí continua cap a la Serra de Camporan, on trobem un pal indicador de les diverses rutes que es poden fer per la zona de Tremp, moltes de les quals segueixen els camins de la Caminada de les Carenes. Fem la foto de rigor i continuem la marxa...

( Foto: col·lecció Sergi Valentines)

...cap al cim del Pui de Llaràs (1692 m.). La caminada no hi passa i cal desviar-se una mica, però val la pena arribar-hi per les vistes de 360º que ofereix el cim. Dalt també hi trobarem un vèrtex geodèsic i una caseta de vigilància forestal.

De baixada, aprofitem a córrer una mica, i és que aquesta travessa pot fer-se també corrent si us agrada. Nosaltres no ens en podem estar.

A partir del darrer control de pas, situat sota el Pui de Llaràs, ja toca perdre desnivell. Queden encara quinze quilòmetres cara avall, que sovint circulen per un desagraït terreny pedregós.

Baixant, la visió del pantà de Sant Antoni ens indica que ens anem apropant al final. A la foto següent podeu veure també la muntanya de Sant Corneli, que també mereix una bona excursió.

(Foto: Xavier Capdevila)

Paral·lels als barrancs que baixen de Gurp anem arribant als darrers pobles que travessarem. Quan vam fer la caminada llarga l'itinerari passava per les baumes de Gurp...

...però ara l'itinerari passa pel poble de Santa Engràcia (a la foto) per després passar per Talarn...

...fins arribar a Tremp, punt final d'aquesta caminada.

(Foto: Xavier Capdevila)

I finalment, després de cinc hores i quart de caminada, arribem al Pavelló Casal de Tremp, on ens espera el magnífic i merescut dinar.

I si voleu el track de la sortida, cliqueu aquí.