diumenge, 31 de març del 2019

Trail Montroig Extrem (24,5 km, 1850 m. d+)

Després d'un any d'aturada, enguany ha tornat amb força aquesta cursa del Mont-roig, amb un circuit renovat que ha incrementat el desnivell de la prova llarga fins als 1850 metres de desnivell positiu i 24,5 km de distància (oficialment). La veritat, un circuit del qual es treu el màxim rendiment de la serra del Mont-roig i les muntanyes veïnes, si tenim en compte que la màxima elevació de la zona, la Pala Alta, tot just arriba a la ratlla dels 950 m.

Perfil de la cursa

Amb una modalitat més curta, la "Speed" (14 km i 900 m. d+) i una cursa/caminada de 8,5 km que consistia en fer la clàssica volta al pantà de Sant Llorenç de Montgai, a les 8.40 es donava el tret de sortida a la cursa llarga, que ens havia de portar a fer un circuit exigent que els organitzadors del pedala.cat havien anat cuidant i treballant durant les setmanes prèvies. Tothom preparat, doncs, a la línia de sortida.

(Foto: Olga Bergua)

Sortim de Sant Llorenç de Montgai en direcció a la presa, per afrontar la primera de les pujades del dia, la pujada al Monteró (574 m.). Els primers 300 i pocs metres de desnivell es fan bé, amb una curta grimpada per donar una mica d'ambient a l'ascensió, i que ens permeten tenir les primeres vistes del dia sobre l'embassament i el poble de Sant Llorenç. Després de fer cim, iniciem la baixada cap al pantà, passant abans pel Pas de l'Orellut, una obertura a la roca que ens obliga a alentir el pas. A la foto següent veieu la carena del Mont-roig, la màxima altura que assolirem avui, i en primer terme el cim de la Coma de Gelis.

Arribats de nou al pantà, enfilem el camí cap al següent cim, la Torre de Sant Salvador (554 m.), una zona que no coneixia i que ens ha permès gaudir d'una dura pujada, amb algun pas distret, i assolir el cim d'aquesta muntanya. A la foto següent, arribant al cim. Darrera podeu veure el Monteró i la Coma de Gelis.

La tercera pujada de la jornada ja és per terreny conegut, i és que agafem el camí del refugi del Xut per pujar fins a la carena del Montroig. Encarats a Ponent, passem pels cims de la Pala Alta del Coll de Porta (892 m.) i la Palta Alta del Mont-roig (950 m.), per acabar la carena a l'ermita de Montalegre ( a la foto següent).

(Foto: www.ullades.blogspot.com)

Des d'allà, iniciem de nou la baixada, novament per corriols "disfrutons" abans d'iniciar la darrera pujada del dia, que ens portarà cap a la serra de Sant Cristòfol i les restes del Castell de Llorenç (a la foto següent) que hi ha al costat de l'ermita de la Mare de Déu del Castell.

(Foto: Olga Bergua)

I des d'allà, ja tot cara avall, amb Sant Llorenç al nostres peus, on ja només caldrà creuar la meta per acabar aquesta magnífica Trail Montroig Extrem en 4h 52'.

(Foto: Joaquim Folguera)

I si voleu el track oficial de la cursa, el teniu aquí.