diumenge, 2 de febrer del 2020

Avantcim del Tuc de Parros (2701 m.) i Cap dels Closos (2478 m.)

Buscant la neu en les millors condicions possibles degut a les altes temperatures, planegem anar a la Val d'Aran amb la intenció de fer el Tuc del Port de Vielha. El dia abans, però, ens informen que la vall del riu Nere (que té la mateixa orientació que la vall que s'ascendeix per fer el tuc) està justeta de neu a les cotes baixes. Davant la idea de carretejar els esquís, ens estimem més canviar d'objectiu i posem rumb al Tuc de Parros, que ja vam fer un cop amb esquís.

Arribats al Pla de Beret sortim, tard, per una pista que ens porta a l'inici de la vall del riu Parros. No m'agraden els cims on es comença baixant, i és que per anar a buscar la pista hem de perdre prop de cent metres de desnivell. Arribats a la cabana de Parros iniciem l'ascensió...

...que en primer lloc ens porta a remuntar la llarga però bonica vall que porta al coll de Parros.

Al coll, però, no hi hem d'arribar, sinó que hem de remuntar unes pales a la nostra dreta per anar guanyant altura. Alguns ja comencen a baixar per una neu primavera que està millor del que esperàvem.

Anem guanyant altura i arribem a l'avantcim del Tuc de Parros (2701 m.) que és on s'han de deixar els esquís per iniciar la llarga aresta que porta al cim. Normalment està força ventada i no es pot arribar amb esquís al cim.

A la foto següent veieu el cim del Tuc de Parros i l'aresta que hi porta, d'on penjaven unes imponents cornises. S'ha fet tard i avui no farem aquest cim.

Això sí, res ens priva de poder contemplar el magnífic Tuc de Mauberme en la que per mi és una de les millors vistes del Pirineu. El darrer cop que vam estar per aquí en vam veure la versió estival, que també és meravellosa.

A la foto següent, vista cap al massís de la Maladeta, on hi érem fa unes setmanes.

Feta la primera baixada tornem a posar pells per fer el segon cim del dia, el modest Cap dels Closos, que ens permetrà iniciar una baixada fins al cotxe sense haver de "remar" per la pista que hem seguit aquest matí. Amb uns 200 metres més de desnivell...

...arribem al cim (2478 m.) des d'on iniciarem el descens directe fins al cotxe.

En total unes quatre hores i mitja d'activitat, i si voleu el track el trobareu aquí.