diumenge, 12 de gener del 2020

Pic de la Maladeta Oriental (3308 m.)

Malgrat l'Aneto és el rei al massís de la Maladeta els cims veïns poc tenen a envejar-li excepte, és clar, ser el més alt del Pirineu. Un d'aquests altres magnífics cims és precisament la Maladeta Oriental, que amb el corredor que hi dóna accés posa un toc alpí a la sortida.

Després de passar a nit al refugi de la Renclusa, sortim muntanya amunt buscant les pales menys gelades. Els pocs centímetres caiguts entre dijous i divendres han millorat l'escassetat de neu d'aquesta temporada i sembla que podrem tenir un bon descens, ja que com més altura guanyem més bona neu trobem. A la foto següent, iniciant la marxa al refugi de la Renclusa.

Tot i que el track marca una mica més a l'esquerra, anem seguint les pales on trobem més bona neu. Durant la nit ha fet fred i el sol encara tardarà a tocar la neu, així que evitem les zones més gelades per progressar amb seguretat i més rapidesa.

El sol va i·luminant els cims de la zona, com el pic de Paderna (2627 m.)...

...mentre seguim pujant fins que, en unes tres hores, ens situem al peu del corredor que dóna accés al collat de la Rimaya.

Deixarem allà els esquís i ens equipem per pujar.

(Foto: Ferran Sardina)

El corredor no és difícil i com a molt a la part central pot fer 50º d'inclinació. La bona neu, però,  ajuda a progressar amb seguretat.

Arribats al coll (per fi, el sol!) només cal girar a l'esquerra per arribar ràpidament al cim de la Maladeta Oriental...

...des d'on tenim una increïble vista de la gelera de l'Aneto. Avui, per cert, cap grup ha fet cim al sostre del Pirineu (almenys des de la Renclusa). És ben curiós que un dia esplèndid no hi hagi pujat ningú!

Fem la foto de cim i desfem el corredor...

...per iniciar els mil quatre-cents de desnivell de baixada fins als Llanos del Hospital. Els primers cinc-cents, amb una neu pols boníssima que després passa a ser un crosta prou governable.

(Foto: Jacint Millat)

(Vídeo: Jacint Millat)

En total unes sis hores de sortida amb uns 1200 metres de desnivell positiu.

I si voleu el track de l'ascens a aquest cim des de la Renclusa, cliqueu aquí. I aquí si voleu el track de l'ascens a la Renclusa per la ruta d'hivern des dels Llanos del Hospital.

1. Felicitats, us recordo bé al refugi, jo també hi era. Un guia de La Pobla de Segur i el seu client varen anar cap a l'Aneto, els vaig veure camí del Portillón. Anaven abans que jo que vaig sortir a les 07:30 camí del Pico Collado de la Rimaya que sortosament vaig poder assolir.