diumenge, 15 de juliol del 2018

Pic de Gerri (2859 m.)

Ruta no apta per amants de camins molt marcats, ja que aquí haureu d'anar buscant els millors passos cap al cim del Pic de Gerri. Navegant per wikiloc he vist algun track que hi accedeix per la cara nord, però per la cara sud, per on vam pujar nosaltres, no n'he trobat cap. Bé, ara ja el teniu, però agafeu també el mapa i afineu els sentits, perquè els GPS poden fallar i cal orientar-se bé en aquesta ruta.

Iniciem la marxa al poble de Tor creuant el barranc de Vallpeguera tot just iniciat el camí. Guanyem altura en direcció a les restes de Sant Pere del Roc (castell - ermita situat damunt del poble) sense arribar-hi...

...per anar buscant el pas cap al proper punt clau de la ruta, la pleta del Sou, un prat amb restes d'una construcció situat just a l'entrada del tram boscós de la ruta. Des de la pleta, veureu el Pic de Gerri, encara lluny.

Aquí veurem unes traces de sender que s'endinsen cap al bosc de Comadecús, i avançarem prècticament en línia recta, sempre buscant el millor pas, fins arribar a un petit coll rocós situat dins el bosc (a la foto següent) que és el pas clau de la ruta.

(Foto: Roger Segarra)

Des d'allà, seguim igualment en direcció nord travessant el bosc, fins a creuar el riu de Palomer. Fins aquí haurem guanyat només 500 metres de desnivell tot i portar prop de dos hores de camí, però pel bosc bàsicament fareu un flanqueig en línia recta i els arbres i l'herbassar us dificultaran el pas. Un cop al riu de Palomer, girem la vista i veiem el bosc i la pleta del Sou.

Creuem el barranc anirem a buscar un petit coll (a la foto) que dóna accés a l'aresta del Pic de Gerri. No hi ha camí d'accés i el terreny és força desagraït, així que calma i paciència per guanyar, ara sí, un fort desnivell de prop de 250 metres.

(Foto: Jacint Millat)

Un cop superat el coll només caldrà remuntar l'aresta...

...fins que cada cop veiem més proper el cim. Del collet fins al cim encara ens quedaran uns 400 metres de desnivell.

Tot pujant veiem els cims del Monteixo i del Pic de Norís, amb la cresta que els uneix...

...fins que fem cim al Pic de Gerri, de 2859 metres.

Un cim solitari i amb vistes espectaculars. La muntanya del fons és el Comapedrosa (2942 m.), sostre d'Andorra.

I també cap a la Pica d'Estats, Sotllo, Baborte, etc... En primer pla la Pica Roja, on érem ahir.

A la foto següent, mirant per on hem pujat, que de ben segur hi ha passat poca gent.

La ruta la fareu en unes 7 hores, i hi ha uns 1300 metres de desnivell. Aquí teniu el track, però ja us he dit que no hi ha camí i cal que porteu el mapa i el sentit de l'orientació ben esmolat.

I si necessiteu bones indicacions, pregunteu a la Pili de Casa Sisquet de Tor, que amablement us indicarà. Igualment, podeu encomanar-li el dinar que fareu per celebrar el cim. Reserveu al telèfon 645 048 827.