dijous, 29 de març del 2018

Pic de Castanesa (2858 m.)

I per fi, després d'un hivern de meteo estranya (pluja-neu-calor-neu-pluja-calor...) que no han permés tenir un mantell nival gaire fiable, podem fer una sortida en òptimes condicions. L'objectiu triat, un cim facilet, ja que tot i que per avui el risc d'allaus a la zona de Benasc és més aviat baixet (2-3), no ens podem refiar després del tràgic balanç de víctimes d'allaus dels darrers mesos al Pirineu.

Sortim de la carretera que puja al pàrquing de l'Ampriu, a Cerler,...

...des d'on anirem a buscar una pista que porta cap a la cabana d'Ardonés...

(Foto: Jacint Millat)

...fins arribar al pont que creua el barranc de l'Ubago. Allà comencem a guanyar altura a través del bosc en direcció SE fins que arribem a un pla. Segons la ressenya, hem de continuar guanyant altura a través d'una petita canal (ruta en groc) que permet superar la paret que veieu a la foto, però nosaltres vam seguir l'itinerari marcat en vermell. A la canal hi havia bastanta neu acumulada i vam veure més segur buscar una alternativa.

Superat aquest pas ja no queda més que remuntar la vall de Vallverdera, sense pèrdua fins al cim.

Arribem amb esquís fins on podem, ja que a la carena l'acció del vent ha fet marxar la neu i haurem de fer l'últim tram a peu...

...i arribar al cim del Pic de Castanesa amb mala visibilitat, a 2858 metres.

Quan el cel s'obre, tenim bones vistes de la zona, però llàstima que no hem pogut veure alguns dels grans cims de la vall de Benasc.

A la foto següent, magnífica vista sobre el Turbó (2492 m.) que des d'aquí es veu gegant.

Fetes les fotos de rigor, anem a recuperar els esquís...

(Foto: Jacint Millat)

...i ens llancem vall avall. La neu està molt millor del que esperàvem. Trams gelats però també algo de neu pols, més avall crosta i al final primavera. Neu per tots els gustos! A la foto següent, vista del magnífic descens del Pic de Castanesa, que queda al fons de la vall a l'esquerra.

I un cop a la pista, ja només quedarà "remar" fins al cotxe per un tram de neu primavera.

En resum, unes cinc hores de sortida (parades incloses) amb uns 1100 metres de desnivell positiu. I si voleu el track només heu de clicar aquí.