diumenge, 9 d’abril del 2017

Pic de la Font Blanca (2906 m.)

Quan la calor apreta i la neu a cotes baixes comença a fondre, Andorra sempre és una bona opció. El fet que puguem arribar en cotxe fins a una altura considerable, facilita la pràctica de l'esquí de muntanya sense haver d'arrossegar (gaire) els esquís a l'esquena muntanya amunt. El cim triat, el Pic de la Font Blanca, que segons hem llegit, és un dels millors descensos que es poden fer a el país dels Pirineus. Així que, cap allà hi falta gent.

De bon matí, preparem els trastos i comencem el camí amb els esquís a l'esquena, remuntant uns 150 metres de desnivell a peu seguint el camí d'estiu, amb algun pas entretingut...

(Foto: Lo Folguereta)

Més amunt arribem a un pla des d'on veim el primer collat que hem de superar avui, encara amb la neu ben dura.

A l'altra banda de la vall, el sol ja arriba a les pistes d'Ordino - Arcalís. Pocs esquiadors ja a aquestes altures de la temporada, però encara hi ha molta neu.

Superat el primer collat, un altre pla, i un segon, i un tercer collat que anem superant...

(Foto: Jacint Millat)

...fins arribar a l'aresta del Font Blanca, que cal remuntar per guanyar els darrers 150 metres de desnivell. A la foto següent, l'inici de l'aresta i el cim al fons.

Conforme pugem, anem guanyant verticalitat...

...fins situar-nos a tocar del cim.

I després d'unes tres hores d'ascensió, fem cim al Pic de la Font Blanca (2906m.)

(Foto: Jacint Millat)

El dia radiant fa que les vistes siguin encara més espectaculars...

(Foto: Lo Folguereta)

Vista cap a la Pica d'Estats i el Montcalm...

...i una espectacular panoràmica.

Fetes les fotos, iniciem el descens. La pala somital del Font Blanca ens permet fer un descens de prop de 450 metres, directe, ràpid i sostingut, però que cal afrontar amb una neu en condicions. Absteniu-vos de baixar-hi si la neu no està ben assentada!

(Foto: Lo Folguereta)

Després de la pala somital, el terreny perd verticalitat, però encara permet una magnífica esquiada...

Més avall, anem buscant els "millors" passos per apurar la neu dins el bosc...

(Foto: Jacint Millat)

...fins que creuem el riuet de nou i en poc més de cinc minuts de porteig tornem al cotxe.

En resum, una sortida d'uns 1000 metres de desnivell que fareu en unes tres hores i poc. La baixada, molt ràpida, ja que en 30 minuts ja hem esquiat fins al bosc. Penseu que la meitat del desnivell el baixareu ràpidament per la pala somital que només podeu afrontar amb neu òptima. En cas de dubte, baixeu per on heu pujat. I si voleu el track, el teniu aquí.