diumenge, 19 de febrer del 2012

El Montsant: el Grau de Barrots

Sortida mig exitosa al Montsant, ja que per una mala indicació no hem pogut fer el tomb que volíem a la Serra del Montsant. Tant és, la muntanya no es mourà i hem gaudit d'un dia molt bo i unes vistes espectaculars. Havia estat per la zona però no havia pujat mai pels contraforts de la muntanya, i val a dir que val la pena.

Iniciem el trajecte al bonic poble de la Morera de Montsant, situat a tocar de la Cartoixa de Scala Dei, i als peus de la serra. Cal agafar el camí indicat amb les marques del GR-171 i començar a guanyar altura en direcció a les parets.

Com més t'hi acostes sembla impossible poder travessar-les, però un senderet va trobant el camí més evident a tocar de les parets verticals. Hem d'anar seguint el camí del Grau de Barrots.

El pas clau per superar el grau és aquest de la foto. No és difícil i et pots ajudar dels ferros que veieu (si no hi fossin seria una altra història). Tot i això, no és una serra apta per qui tingui vertígen.

Superat el pas, entrem a la part més aèria de l'excursió, ja que sovint caminem a tocar mateix de l'abisme.

Més endavant, un altre camí marxa cap al Grau del Carrasclet, però continuem amunt fins arribar a la part superior de la serra...

...on el panorama és radicalment diferent. La poca vegetació es deu al fet que el Montsant és una zona castigada pel fot vent.

A partir d'aquest punt, i per un error involuntari de navegació, tornem cap a la Morera. No baixarem pel mateix grau sinó per un altre, el de la Grallera, molt diferent, on un còmode camí ens retorna cap al poble.