diumenge, 17 de gener del 2016

Pic de la Coma del Forn

El que és bo es fa esperar, així que aquest any hem hagut d'esperar una mica per fer una bona esquiada, però realment ha valgut la pena. Sol, fred, neu recent caiguda i un cim més que esquiable. Aquesta bona combinació és el que ens hem trobat a la Coma del Forn, un dels cims que es poden fer a la zona de Tavascan.

La sortida s'inicia a l'estació d'esquí, on remuntarem breument una pista d'esquí de fons per després anar guanyant altura per la riba esquerra del torrent de Mascarida.

Mirat enrrera apareix el Pic de Certascan (a l'esquerra de la foto), un dels grans cims de la zona, avui ben nevat.

La primera hora d'ascensió la fem a l'ombra, i avui el fred es fa notar. Al sol, les coses canvien i la temperatura és molt més agradable. Una mica de vent per refrescar l'ambient i un cel ras acaben d'amanir el dia.

L'ascensió continua cap a l'estany de Mascarida...

...ben colgat per la neu, i que ens indica que ja hem fet una mica més de la meitat de la pujada fins al cim. A tocar de l'estany, veiem el coll del Campirme (a l'esquerra de la foto), que porta al cim del mateix nom. Sembla que avui hi ha pujat poca gent perquè el vent ha fet de les seves i la carena del Campirme està ben pelada.

(Foto: Jacint Millat)

De pujada, a l'horitzó, apareix la Pica d'Estats, i a la dreta de la foto el marcat Pic de Baborte.

Seguim pujant...

...amb alguna paradeta per prendre l'aire...

(Foto: Jacint Millat)

...i encarar les darreres rampes.

Ja veiem el cim i les traces dels que han iniciat la baixada. Avui la neu està fantàstica per llençar-s'hi sense por!

Darres metres de la pujada...

...i finalment el cim del Pic de la Coma del Forn (2685 m.). Treiem pells, ajustem esquís...

...una ullada cap a l'Aneto, a l'horitzó...

...i avall!

De pujada hem estat unes tres hores (parades incloses), amb uns mil metres de desnivell, i de baixada a l'estació una hora i mitja aproximadament. Aquí us deixo un track de la sortida d'un dels companys del grup. Però aneu amb compte perquè el retorn no el fa pel mateix lloc de pujada (que seria la ruta normal al cim) sinó que baixa per la marcada "canal de les Bruixes", que cal afrontar amb neu estable i amb un bon nivell d'esquí. Us deixo una foto de la canal perquè decidiu vosaltres mateixos. Bona esquiada!