dissabte, 13 d’octubre del 2007

Volta i ascens a Sant Mamet

Llarga i dura, aquesta sortida de BTT promet sensacions ben marcades per prop de 60 quilòmetres i 1500 metres de desnivell positiu.

Des d'Alòs de Balaguer cal agafar una pista que puja directa cap al cim de Sant Mamet. Prepareu-vos, perquè és llarga, de vegades pesada i no sempre el ferm és gaire bo. La pujada fins al cim són ni més ni menys que... 16 quilòmetres, que més val que anem fent xino-xano.

A la foto,la cruïlla cap a Figuerola de Meià, on hi tornarem després d'arribar al cim de Sant Mamet. Encara queden uns cinc quilòmetres fins al cim...

Pujant cap al cim, gaudim de les vistes cap als cims del Montsec.

I per fi al cim (1391 metres), on trobem el l'ermita i un refugi lliure.

Foto de grup al cim. Déu n'hi do la pujada!

Aquí podeu veure la part cimera de Sant Mamet. Ni un sol arbre, i és el vent hi pega fort.

Aquí una vista cap a la zona de Rúbies. El mític poblet abandonat del Montsec està just a sota dels pilars que veieu a la part central de la foto.

Baixem del cim i prenem la pista en direcció a Figuerola de Meià a la cruïlla per on hem passat quan pujàvem al cim. Aquí veieu uns "domingueros" de pícnic al mig de la pista...sense paraules. El ferm de la pista al principi està bé però a mesura que pugem la cosa empitjora....

...fins que la pedra solta i la pujada ens obliguen a anar a peu. Al fons podeu veure el cim de Sant Mamet i l'ermita.

Després de pujar iniciarrem una baixada més tècnica cap a Figuerola de Meià, per una pista en mal estat però que es deixa fer bé. A la foto, Figuerola de Meià.

Des de Figuerola de Meià prendrem una pistamolt ampla i còmoda en direcció al Coll d'Orenga. La pujada ens depara vistes excel·lents.

I arribats al Coll d'Orenga...

...baixarem fins a Santa Maria de Meià, des d'on una altra pista ens pujarà cap a un collet que dóna pas a la Vall d'Ariet (a la foto). Per mi, un dels millors racons de la zona.

La pista que solca la Vall d'ariet ens portarà cap a la carretera. Passarem per racons com l'ermita de Sant Bartomeu, amb la seva peculiar "campana" (és la part de dalt d'un obús de la guerra civil).

I passada l'ermita, farem els darrers quilòmetres per pista fins a la carretera que uneix els poblets de Clua i Baldomar, on prendrem la carretera que ens portarà de nou, pedalant a tocar del Segre, a Alòs de Balaguer.

Trobareu la ressenya a la guia "Noguera.17 excursions en BTT" de l'editorial Cossetània.